بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ ( interactive marketing )
بازاریابی تعاملی یک فرآیند بازاریابی یک به یک است که در مقابل اقدامات فردی مشتریان واکنش نشان میدهد. در واقع اینتراکتیو مارکتینگ مشارکت مشتریان در ساخت و شکل گیری برند شماست.
در بازاریابی تعاملی، مشتری و یا کسی که علاقه مند به محصولات و خدمات شماست، انتظار جوابی کاملا منحصر به فرد و مخصوص به خودش را دارد. کاتالوگ، سایت و اطلاعاتی که شما به طور همگانی منتشر کرده اید را مطالعه کرده است و با کلیات آشناست. او از شما توقع ندارد در ازای سئوال خاصی که از شما میپرسد، بخشی از آن اطلاعات همگانی را برایش کپی کرده و بفرستید او میخواهد شما به او به عنوان یک شخص منحصر به فرد نگاه کنید، حرف هایش را بشنوید، خواسته هایش را تجزیه و تحلیل کنید و دقیقا جوابی به او بدهید که مال اوست، اختصاصی برای اوست و در بر گیرنده همه احتیاجات و ابهامات اوست. چه بسا حتی نظرات، سئوالات و ابهامات او منجر به این شود که شما در ارائه خدماتتان تغییراتی حاصل کنید و یا محصولاتتان را در آینده با ویژگیهای دیگری تولید کنید. شما برند خود را به مشتری تحمیل نمیکنید بلکه او را در هر چه بهتر شدن و خوشنام تر شدن برندتان شریک میکنید و محصول و خدمات نهایی را، با ترکیبی از توانایی ها و ایده های خودتان و نیازها و مشارکت های مشتریانتان ارائه میدهید. با تبحر، هوشمندی و توانایی هایی که در اینتراکتیو مارکتینگ بدست میاورید میتوانید میزان ریسک ایده ها و ابتکارات خودتان را بسیار پایین تر بیاورید و به دلیل بازاریابی تعاملی که با مشتریانتان داشته اید به رضایت حداکثری آنها امیدوار بوده و نسبت به فروش خدمات خود بسیار خوشبین تر باشید.
در بازاریابی تعاملی، مشتری و یا کسی که علاقه مند به محصولات و خدمات شماست، انتظار جوابی کاملا منحصر به فرد و مخصوص به خودش را دارد. کاتالوگ، سایت و اطلاعاتی که شما به طور همگانی منتشر کرده اید را مطالعه کرده است و با کلیات آشناست. او از شما توقع ندارد در ازای سئوال خاصی که از شما میپرسد، بخشی از آن اطلاعات همگانی را برایش کپی کرده و بفرستید او میخواهد شما به او به عنوان یک شخص منحصر به فرد نگاه کنید، حرف هایش را بشنوید، خواسته هایش را تجزیه و تحلیل کنید و دقیقا جوابی به او بدهید که مال اوست، اختصاصی برای اوست و در بر گیرنده همه احتیاجات و ابهامات اوست. چه بسا حتی نظرات، سئوالات و ابهامات او منجر به این شود که شما در ارائه خدماتتان تغییراتی حاصل کنید و یا محصولاتتان را در آینده با ویژگیهای دیگری تولید کنید. شما برند خود را به مشتری تحمیل نمیکنید بلکه او را در هر چه بهتر شدن و خوشنام تر شدن برندتان شریک میکنید و محصول و خدمات نهایی را، با ترکیبی از توانایی ها و ایده های خودتان و نیازها و مشارکت های مشتریانتان ارائه میدهید. با تبحر، هوشمندی و توانایی هایی که در اینتراکتیو مارکتینگ بدست میاورید میتوانید میزان ریسک ایده ها و ابتکارات خودتان را بسیار پایین تر بیاورید و به دلیل بازاریابی تعاملی که با مشتریانتان داشته اید به رضایت حداکثری آنها امیدوار بوده و نسبت به فروش خدمات خود بسیار خوشبین تر باشید.